Aktuality

Virtuálny event pre Kanceláriu Európskeho parlamentu

Agentúra NEUROPEA nás oslovila na spoluprácu na realizáciu eventu pre Kanceláriu európskeho parlamentu na Slovensku. Témou boli Fake news – ako sa zorientovať medzi dezinformáciami a pravdou. Keďže táto téma nás oslovila, rozhodli sme sa podporiť túto konferenciu a klientovi sme navrhli riešenie pomocou virtuálneho eventu.

Pomocou Unreal engine sme vytvorili štúdio „na mieru“ pre Kanceláriu európskeho parlamentu. Priestor a všetky objekty sme upravili podľa požiadaviek klienta. Zobrazovače pre virtuálnych účastníkov sme zakomponovali do štúdia. Povrchy realisticky zobrazovali štruktúry, odlesky a tiene. Dômyselne sme do priestoru umiestnili požadované prvky a logo. Výhodou je, že štúdio môže klient s minimálnymi úpravami použiť opakovať a nebude vyzerať rovnako.

Ovládanie virtuálneho priestoru sme realizovali cez mediaserver Aximmetry. Vopred sme naprogramovali pohyby jednotlivých objektov podľa scenára. Pomocou videocallu sme odprezentovali agentúre a klientovi storyboard a vizuálnu ukážku virtuálnych priestorov na spripomienkovanie ešte pred samotným eventom. Po jemných úpravách sme z finálnej verzie vytvorili printscreeny, ktoré sme vložili od textového scenára. Klient tak mal jasnú predstavu ako jednotlivé scény budú vyzerať a po sebe nasledovať.

Samotná konferencia sa realizovala v našom veľkom rohovom green screenovom štúdiu. Moderovania sa ujal odborník na hoaxy – Vladimír Šnídl. Počas generálky sme si prešli jednotlivé scény, označili pozície rečníkov a vyskúšali komunikáciu s virtuálnymi účastníkmi. Dômyselnými prestrihmi na zoomistov sme mohli nerušivo manipulovať s nábytkom, ktorý sme potrebovali len počas diskusie, ktorej účastníci boli aj fyzický aj vzdialene pripojený hostia.

Okrem hybridnej diskusie so sli.do otázkami od divákov sa mohli sledujúci zapojiť aj do kvízu pomocou Kahootu a vypočuť si prednášku od virtuálne pripojených odborníkov zo Zvoľ si info cez Prezi.

Podujatie sme stremovali na YouTube a Facebook. Crosstreamovali ho viaceré renomované denníky. Klient bol nadšený odozvou divákov, počtom sledovateľov a v neposlednom rade aj možnosťami pri realizácii podujatia. My ďakujeme všetkým zúčastneným za dôveru a veľmi radi zrealizujeme podobný online event opäť.